Lidské zdroje - Docházkový systém
Docházkový systém je zaměřen na přesnou evidenci docházky zaměstnanců prostřednictvím jejich Osobní identifikační karty. Základem je docházkový terminál se čtečkou RFID a dotykovou obrazovkou, na kterém zaměstnanci zaznamenávají příchody do práce a odchody z práce. Úkolem docházkových terminálů je zaměstnancům poskytovat důležité informace o dění v nemocnici pomocí elektronické nástěnky a dotykového přístupu do některých modulů systému DoctIS. Jedná se o objednávání stravy, objednávání seminářů a systému interních zpráv.
- Mezi možnosti systému patří:
- Editace docházky zaměstnance pro případ opomenutí
- Přehled zaměstnanců, kteří jsou právě na pracovišti
- Funkce firemního adresáře
- Informační nástěnka
- Příprava mzdových podkladů s možností tisku a exportu
- Propojení se mzdovým účetnictvím
- Napojení na modul plánování směn a na přístupový systém
- Přehled průchodů terminály
- Pro lepší pokrytí prostor zaměstnavatele a současnou úsporu nákladů lze použít malý terminál – zjednodušenou verzi docházkového terminálu
Docházkový systém je jediný efektivní způsob zajištění přítomnosti zaměstnanců na pracovišti. V praxi má velký význam i jen v preventivní rovině, tj. zaměstnanci dodržují docházku, protože vědí, že je jejich skutečná docházka snadno dohledatelná.